photography anda

photography anda
snap je kalau xtau..t dpt la pix yg menarik

Monday, December 20, 2010

Cerita dari Negeri Dibawah bayu

11/december 2010.. jam 11.10 minit pagi berlepas dari kuala lumpur ke kota kinabalu... sampai di kk just stay with my fren b4 balik beaufort...malam baru bergerak balik..walau pun hujan tapi redah juga,sampai di kampung dalam jam 9.esoknya aku hanya duduk di rumah,dan malam aku ke bakalau.. dan hari Isnin 13/12/2010 aku lapor diri si semega untuk latihan industri..jam 12 tengah hari mendapat panggilan daripada kakak ku..ayah sakit tenat,memikirkan hari pertama bekerja,aku fikir akan ke sana bila habis waktu kerja..jam 3 petang,adik call, "abah sudah tiada" oh... masa tu aku terus balik,sms2 org2 yang patut dan sampai di rumah aku bersiap2 pergi ke bakalau tapi x sempat sampai sana sebab jenazah di bawa ke kampung ku..dan aku terus patah balik.. masa tu tuhan saja yang tahu akan hati ini,sedih sangat2.. terlalu singkat masa ini,baru je malam tu aku jumpa Dia,esoknya dia sudah pergi..Kuasa tuhan tak ada siapa mampu menghalang..aku terlalu down.. aku tak punya semangat...terlalu banyak dosa ku padanya..hanya aku sahaja yang berani memarahinya,melawan segala kata2 nya.. namun aku bersyukur.. Allah beri aku peluang untuk mencium tangan ayah ketika jasadnya masih bernyawa..hari aku menulis blog ini.. adalah hari ke 8 pemergianya.. Kuasa Tuhan,dalam masa tak sampai 100 hari,4 org pergi...seorang demi seorang pergi..sudah di janjikan sejak azali.. tak siapa mampu menghalang..Namun aku masih lemah,aku tidak kuat mengharungi semua ini..aku merindui mereka... Dan aku merindui dia yang berada di seberang laut sana... Namun dia tidak peduli akan aku...call? sms? tak ada.. call kadang2 tak dapat.. oh.. kau ingat mainan ke ni? kau ingat aku sengaja buat cerita sedih? kau ingat segala2nya hanya gurauan? Tapi tak apa la.. Malas nak kata kan apa2.. Aku malas,biarlah.. aku tau aku siapa,aku tak layak di ingati,aku tak layak di ambil peduli..Hanya rindu ini ku simpan di hati sepi ini...
T.Q

1 comment:

  1. sabar ja la...setiap kesakitan pasti akan berlalu bersama waktu..senyum selalu

    ReplyDelete

toolbars