photography anda

photography anda
snap je kalau xtau..t dpt la pix yg menarik

Friday, June 29, 2012

KUBUR TAK BERTANDA

Selingkar kasih menusup rindu Mekarnya bukan kepalang kembang Aku menabur dan menyiranya sepanjang masa Masuk bertahun ia bertahan Ada juga retak-retaknya Tapi dapat ku sulam dengan rapat Tidak nampak bocor dan koyak Percaya , setia , jujur itu adalah pakaian untuk mu NAMUN .. Ada khabar berita di tiup bagai tiada berhenti Aku masih bertahan dan buat tidak memahami Makin aku diam , makin kuat pula derunya Aku cuba membuangnya jauh ke TELOK Dan tidak mahu mendengar lagi Ceria ku cuba kembali seri .. TETAP .. Masih sama sahaja Berita itu Khabaran itu Penafian itu Datang sekerapkali Lalu aku duduk meminta .. Meminta tanpa suara Menghulur tanpa berada ALHAMDULILLAH .. Utasan NYA datang tanpa mengira masa Jam 3.40 pagi nada sikular canggih berlagu Membawa lagu sendu , terkabul semua cerita Dia kembali memimpin mu tanpa diri mu rasa gusar Itulah doa mu dalam wangian hati kudus mu PERGILAH SAYANG ... Aku kembali kepada cerita teman Aku menolak kejujuran Aku menolak kesetiaan Lalu aku terima pembohongan mu yang benar .. Hingga aku terdampar di sini , memendam seribu rasa Selangkah kedepan , tepijak lerai kaca berkilau Selangkah kebelakang , tersandung sangkar paku berkarat Aku berpaling kekiri , sembilu terjurai berliku Aku berpaling kekanan , ada sinar nion unggu yang melambai Aku terbenak , tidak mampu bergerak Lalu aku tunduk lemah tiada kalimah Putuslah tasbih itu .. Dan cinta ku juga mati di situ Selama-lamanya buat mu .. Innal li la hi wainnal hirojiun .. ~ KUBUR TAK BERTANDA ~ Aucu - 21 MAc 2011

No comments:

Post a Comment

toolbars